CIASTO CZEKOLADOWE

30 sie 2012
data:post.title
Pyszne ciasto dla miłośników czekolady,trochę czekał ten przepis bo ciągle się spieszę,ciągle nie mam czasu a to ciasto chodziło za mną od dawna.Przepis mam nie wiem skąd ale wiem że jest pyszne i  idealne na poprawienie humoru :)


             
                                                                          SKŁADNIKI:
  • 1 margaryna Kasia
  • 1 gorzka czekolada 100 g 
  • 5 łyżek ciepłej wody
  • 2 szklanki mąki tortowej 
  • 1 plaska łyżeczka sodki
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 pełne łyżki ciemnego kakao
  • 1 szklanka  cukru
  • 4 jajka
  • 120 ml maślanki lub jogurtu naturalnego
                                                                             POLEWA:
  • 1 czekolada gorzka
  • 1/2 tabliczki białej czekolady
  • 3 łyżki mleka 

                                                                 PRZYGOTOWANIE:

Margarynę + wodę wlać do garnka i podgrzewać,pokruszyć gorzką czekoladę,dorzucić  i podgrzewać do całkowitego rozpuszczenia się,nie gotować masy.
Do miski wsypać,mąkę,cukier,proszek,sodkę,kakao.Wlewać przestudzoną masę+ żółtka,jogurt,wymieszać(użyłam miksera  kuchennego).Na koniec dodać ubitą pianę z białek, lekko wymieszać tak aby wszystkie składniki aby się połączyły a piana nie opadła.
Formę do pieczenia(u mnie tortownica) wysmarować olejem,posypać bułką tartą,wylać ciasto.Piec w nagrzanym piekarniku 150-170 *C około 40-60 minut.Po tym czasie sprawdzam wykałaczką do szaszłyków czy ciasto jest już upieczone(patyczek musi byc suchy).Wyjąć placek  z piekarnika.Przestudzone  wyciągamy z tortownicy,przekładamy na talerz i polewamy rozpuszczoną mleczną czekoladą z odrobiną mleka(ja rozpuszczam ją w mikrofalówce)następnie rozpuszczamy białą czekoladę z łyżką mleka i  polewamy ją ozdobnie na wierzchu  ciasta.
Smacznego :)


                                                         

12 komentarzy

  1. Boskie, humor poprawia się od samego patrzenia, a czekolady Fin Carre uwielbiam nie od dziś:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ piękne ciasto;) nic tylko wcinać:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem bardziej mięsny niż słodki, ale czasem mam ochotę na takie czekoladowe ciacho :) Wygląda bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. hmm... właśnie szukałam przepisu na czekoladowe ciacho i proszę zalazłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie, aż ślinka mi leci na myśl o tym pysznym kawałeczku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto wygląda obłędnie.
    A ja zostawiam swój komentarz, aby poinformować Cię, że zapraszam do zabawy The Versatile Blogger Award, do której nominowałam Cię na swoim blogu.
    kuchniawhisper.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. a w którym momencie trzeba dodać maslankę? jestem w trakcie robienia tego ciasteczka i zonk :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam napisać o maślane ale zaraz poprawię,dodajemy ją razem z przestudzoną masą:)do suchych składników.

      Usuń
  8. Właśnie upiekłam i oczywiście już kawałek zjadłam.Przepyszne :D chociaż nie lubię czekoladowych ciast to te mi o dziwo smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglada smacznie:)

    OdpowiedzUsuń