CUKINIA NADZIEWANA BRĄZOWYM RYŻEM I MIĘSEM MIELONYM

27 maj 2013
data:post.title
Jednym z moich ulubionych dań z cukinii jest młoda cukinia faszerowana.Można nadziewać ją kaszą,ryżem,mięsem,pieczarkami lub warzywami ja połączyłam brązowy ryż z mięso i paprykę,danie wyszło pyszne i sycące.

                                                                SKŁADNIKI :
  • 2 młode cukinie
  • 1/2 kg mięsa mielonego(u mnie mielona łopatka wieprzowa)
  • 1 jajko
  • 1 woreczek ryżu brązowego ugotowanego 
  • 1 czerwona papryka 
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • starty ser żółty do posypania cukinii
  • natka pietruszki 
  • sól,pieprz,1 łyżeczka magi,słodka papryka w proszku
  • 1/2 szklanki bulionu
                                       PRZYGOTOWANIE: 
Cukinię myjemy,przecinamy wzdłuż na pół,miąższ należy wydrążyć łyżeczką(możemy go dodać do farszu o ile nie ma pestek lub użyć do innej potrawy),tak przygotowane cukinie lekko solimy.
Mięso mielone przekładamy do miski,dodajemy ugotowany ryż,jajko,pokrojoną cebulę,paprykę,przeciśnięty czosnek,natkę pietruszki oraz przyprawy.Dokładnie mieszamy,farszu nie należy podpiekać.Cukinie nadziewamy farszem lekko go ubijając.Tak przygotowane cukinie przekładamy do naczynia do zapiekania,na dno wlewamy bulion(można cukinie przykryć folią aluminiową aby się nie spiekły na około 15 minut) i zapiekamy w piekarniku w 180 *C przez 30 minut,pod koniec pieczenia cukinie posypujemy startym serem.
Podajemy ciepłe polane odrobiną ketchupu.


6 komentarzy

  1. Ale pyszności, uwielabiam takie dania, kupiłam dziś w lidlu ładne cukinie i bakłażany, może jutro takie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a co zrobić z miąższem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miąższ z cukinii możemy drobno skroić i dodać do farszu(będzie bardziej wilgotny) o ile nie ma pestek ja tym razem go nie dodawałam bo robiłam jeszcze leczo :)

      Usuń
  3. miąższ można wykorzystać do ugotowania zupy-kremu z cukinii albo zrobić placki takie jak ziemniaczane.

    OdpowiedzUsuń
  4. miąż z cukini wykorzystuję do sosów jako zagęstnik po zmiksowaniu

    OdpowiedzUsuń