SZPARAGI ZAPIEKANE Z SEREM

17 maj 2013
data:post.title
To pierwszy sezon pysznych szparagów.Piękne długie łodyżki,ukoronowane kwiatem, przypominają mi wiosnę.Kruche,delikatne i pyszne.Wprawdzie przepisów na ich przygotowanie jest wiele,ja wybrałam najprostszy-szparagi z masłem,serem i boczkiem.


                                                                     PRZYGOTOWANIE:
  • szparagi ( zielone najłatwiejsze w obróbce i delikatne w smaku)
  • kilka plastrów boczku
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżeczka bułki tartej
  • starty żółty ser do posypania
Szparagi umyć i odciąć zdrewniałe końcówki. Dolną (jeszcze zdrewniałą)część szparagi obieramy cienko obieraczką do jarzyn.Gotujemy 10 minut w osolonej wodzie, odcedzamy, układamy w naczyniu do zapiekania.Masło rozpuszczamy, polewamy nim szparagi,posypujemy startym serem i bułką tartą. Zapiekamy 10-15 minut w nagrzanym piekarniku. Boczek kroimy na drobne paseczki, podpiekamy na patelni aż się zrumieni. Na upieczone szparagi posypujemy boczek. Szparagi podajemy gorące.


3 komentarze

  1. O tak, sezon na szparagi w pełni, ja też kupowałam w lidlu, bo najbliżej, robiłam wg ich przepisu w szynce z filetem z pstrąga, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe towarzystwo miały Twoje szparagi :)

    OdpowiedzUsuń