PYSZNY , TRADYCYJNY MURZYNEK

1 lut 2014
data:post.title
Tradycyjny murzynek cieszy się Dużym powodzeniem w moim domu,jest pyszny i tani,co mnie bardzo cieszy.Nie często przetrwa do następnego dnia,ale wiem że jest pyszny również na trzeci dzień.Dzisiaj wyjątkowo dodałam jabłka do ciasta,ale jeżeli nie chcemy murzynka z owocami możemy go upiec i polac polewą czekoladową.Polecam ten fany i prosty przepis.


                                                                  SKŁADNIKI : 
  • 1/2 kostki margaryny 
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 szklanka mleka 
  • 3 łyżki ciemnego kakao
Składniki na ciasto podgrzewamy,mieszając aż margaryna i cukier się rozpuszczą,zagotowujemy.Masę studzimy.
Po ostudzeniu masy dodajemy :
  • 1 jajko
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka powideł lub gęstego dżemu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1-2 jabłka,obrane,pokrojone w plastry
PRZYGOTOWANIE :
Do ostudzonej masy wbijamy jajko,mieszamy mikserem lub trzepaczką,następnie wsypujemy mąkę z proszkiem.Po połączeniu składników wylewamy ciasto do formy keksowej,małej (wcześniej wysmarowaną olejem i wysypaną bułka tartą ).Na wierzchu układamy plastry jabłka.
Ciasto pieczemy w piekarniku nagrzanym do 170-180 * C,pieczemy około 30-40 minut.Po upieczeniu sprawdzamy patyczkiem do szaszłyków czy ciasto się upiekła.
Murzynka posypujemy cukrem pudrem,jest pyszny na drugi i trzeci dzień.Idealne ciasto do kawki.
Smacznego.





5 komentarzy

  1. jeszcze nie próbowałam murzynka z jabłkami, ale myślę, że dodatek owoców to fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne ciasto, a tak dawno gon nie jadłam, trzeba nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  3. dawno nie piekłam, ale mam teraz na niego smaczka:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Całe wieki nie jadłam tradycyjnego murzynka, a to dla tego, że Małżon nie bardzo lubi, to nie piekę. Ale stęskniłam się za tym ciastem, oj bardzo.

    OdpowiedzUsuń