SAŁATKA WARSTWOWA Z TUŃCZYKIEM, JAJKIEM I SEREM

2 sie 2015
data:post.title
Dzisiaj pomysł na warstwową sałatkę z tuńczykiem firmy Graal, jajkiem, selerem i serem. Wielokrotnie ją przygotowywałam, na różnego rodzaju przyjęcia, pięknie się prezentuje i pysznie smakuje. Z przepisu wychodzą dwie miseczki średniej wielkości. Jedną udekorowałam pomidorkami a drugą wiśniami. Polecam.


                                                                     SKŁADNIKI : 

  • 6 jaj ugotowanych na twardo
  • 1 puszka tuńczyka 170 g w oleju
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 słoiczek tartego selera
  • 100 g żółtego sera, startego na tarce jarzynowej
  • 3-4 łyżki majonezu
  • sól, pieprz do smaku
  • pęczek szczypiorku drobno pokrojonego
  • pomidorki, wiśnie do ozdoby
                                                               PRZYGOTOWANIE : 

Z ugotowanych jajek oddzielamy białka od żółtek, białka ścieramy na tarce jarzynowej a żółtka rozdrabniamy widelcem. Tuńczyka, seler i kukurydzę odsączamy z zalewy. W większej szklanej misce lub dwóch średnich układamy równomiernie warstwy w następującej kolejności.
Białko, kukurydza, doprawiamy do smaku i smarujemy porcją majonezu. Na to tuńczyk, również doprawiamy, na to wyciśnięty seler, tarty ser żółty, majonez, szczypior i rozdrobnione żółtka. Sałatkę dekorujemy według uznania. Ja użyłam do ozdoby pomidorki koktajlowe, wiśnie, kiełki oraz czerwoną cebulę.
Sałatkę przechowujemy w lodówce i podajemy schłodzoną. Smacznego.


Do sałatki z wiśniami dodałam groszek, wyszła równie pyszna.



3 komentarze

  1. Robię podobną sałatkę :) Piękna dekoracja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam takie warstwowe sałatki z imienin:-) Az muszę sobie przypomnieć jej smak:-) Choć przygotowywałam z szynką - chyba;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sałatka warstwowa zawsze się sprawdza na przyjęciach :)

      Usuń